donderdag 16 april 2009

Voorleesvarianten of hoe de ene manier van intoneren+beklemtonen je doet snoepen terwijl de andere ervoor zorgt dat de chocola aan je voorbij gaat

Toen "wij van de Schoondermarks inclusief aanhangsels" dit paasweekend bijna het vragenspel van chocola speelden dat ik voor mijn vaders verjaardag had gemaakt, dacht ik aan de avond waarop wij het originele chocolade-Triviant al correct antwoordend oppeuzelden. Eén chocoladeverpakkingspapiertje van dit speciale feestspel heb ik bewaard en in mijn notitieboek geplakt. Het gaat om wikkel V1116e waarvan de derde vraag door mijn zusje werd opgelezen:
"Bestaat 10%, 30% of 50% van alle gamers uit meisjes?"
Ellens "of" klonk vlak en onbeklemtoond en bij "-jes" ging haar stem omhoog en dus antwoordde ik: "Ja". Unfortunately peanutbutter was het enige antwoord dat werd goedgekeurd dat op een meerkeuzevraag.
Het luidde: 10%.

Geen opmerkingen: