vrijdag 5 februari 2010

Het begint bij een fijn cadeau en eindigt met een ongewenste taart

Soms zit er in mijn inbox plots een cadeautje. Een van de mooiste presentjes van de afgelopen tijd was voor mij de volgende zin: "Ik heb Carlien gebeld en we hebben de diensten gerolen", gevonden in een aan mij ge-cc’de drieregelige e-mail van een collega.
Als het sterk maken van een werkwoord bij bepaalde groepen in is - google ‘gerolen’ en je zult versteld staan - dan is het vast ook wel geaccepteerd dat ik tot ‘hersterking’ overga, bedacht ik zojuist. Mondeling floepen enkele ‘hersterkingen’ er bij mij al met enige regelmaat uit, maar misschien moet ik ze ook in mijn schriftelijke taal gaan gebruiken? De titel van mijn volgende bericht wordt wellicht: "Hoe ik deze week een taart biek waarvan niemand eten wilde".
Ja, dit is echt een Ooooooogussiegut-momentje.

Geen opmerkingen: